80er weddingfavor: 'Klask'armbånd!

Ja i må lige bære over med mig, for jeg ved simpelthen ikke, hvad det hedder, de der armbånd. Men måske nogle kan huske dem? Det var stive armbånd mand slog over sit håndled -'Klask!'- og så sad de rundt om håndledet!


Det er et totalt 80er levn og jeg har på fornemmelsen, at det er på vej tilbage..!
Og til et 80er inspireret bryllup, ville sådan et være genialt som gæstegave, det ville virkelig sætte gang i snakken og minderne hos langt de fleste!
Og hvis man ikke kan finde dem i butikkerne, eller selv vil sætte sit præg på dem, har jeg fundet en vejledning til sådanne!

Du skal bruge:
Metalmåleband (Dem, der ruller sig sammen automatisk, du ved..!)
Gammel saks
Stofsaks
Stof (evt i jeres farver)
En symaskine

Klip metalmålebåndet i passende stumper med din gamle saks. Sørg for, at hvert stykke er langt nok til at komme rundt om håndledet og lidt til. Det skal overlappe mindst 7cm, efter min mening!
Brug nu stofsaksen til at klippe 'stofhylsteret' til dit armbånd.
Det skal måle: Længden + 2cm, Bredden x2 +2cm!
Sy stoffet sammen i bunden og i siden (Husk at vende det rigtigt!) med 1 cm sømrum, og vend det. Kom armbåndet i og håndsy toppen sammen.

Dyreprint - et must!!


Du kan nu vælge at dekorere yderligere, med sløjfer, similisten, blonder eller andet.


80er fly! -Oh Yeah!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar