80er/90er bordkort: Kasettebånd!

Hvis det hele ikke behøver at være helt klassisk men også gerne må være lidt sjovt (Hvilket jeg personligt synes, det meget gerne må), har jeg her fundet nogle ganske fantastiske bordkort: Gamle kasettebånd!

Kan i huske dem, fra 80erne og 90erne, hvordan vi gik rundt med vores Walkman og det seneste Modern Talking eller Wham bånd? Hvordan vi prøvede at spare på batterierne ved at tage båndet ud og spole frem/tilbage med en blyant?
Hvorfor ikke bringe alle disse minder tilbage med bordkortene!
Og vupti - så kører snakken sikkert også allerede blandt gæsterne, hvor den ene anekdote overgår den anden..!

For at finde båndene, så start med en tur i de lokale genbrugsbutikker. Glem alt om eBay til at starte med, da de bånd man sælger her oftest har samlerværdi. Også på bagagerumsmarkeder kan man være heldig, men her kan man også godt falde over de lidt dyrere bånd.

Man kan så vælge, at gøre flere ting ved de her bånd. Hvis man har været så heldig, og har fundet en masse fra den tidsalder ens bryllup er inspireret af, kunne man lade båndene være som de er, og så skrive navnet på med en farve, der står i kontrast til båndets. Jeg kan i hvert fald huske at jeg skrev mit navn på mange af mine egne bånd, hvis jeg nu skulle miste det.

Man kunne også tage en strimmel hvidt selvklæbende papir med gæstens navn og sætte henover.



Hvis man har et farvetema, og man synes at båndenes farver ville gøre det for rodet, så kan man også vælge at farve båndene med spraymaling i en farve, der passer ind i temaet. Det er også en god idé. hvis man har en masse bånd, der ikke rigtig passer ind i den øvrige stil (Fx med børnesange e.l.). Så skal der til sidst bare skrives gæstens navn på - og færdig er et sjovt og fedt bordkort, der helt sikkert bringer smilet frem hos gæsterne!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar