En festlig gæstebog!

En ting, vi desværre ikke brugte tid på til vores bryllup, var gæstebogen. Vi havde glemt alt om den, og købte et par dage inden brylluppet en bog med blanke sider, som vi så lagde frem til gæsterne, sammen med nogle tusjer og klistermærker. Jeg er vild med at læse i den, men kan se, at det for mange var svært at finde på noget at skrive, men det er måske også svært kl 04 om morgenen..!
Jeg har så senere tænkt på, hvad jeg skulle have gjort, og giver her min tanke videre!

Kan I huske de der vennebøger man havde i folkeskolen? Hvor man skrev navn, yndlingsfarve, værste lærer osv.? Jeg elskede at skrive i dem, og nogle gange skrev jeg endda i mine egne..! ;)

Så hvad jeg skulle have gjort til vores bryllup var, at lave en bog i samme stil..! Jeg har faktisk fundet nogle posts på nettet, der anbefaler det samme, og hvor ville jeg dog ønske, jeg havde set dem dengang! Men hvad! :)

Her er, hvad der skal bruges:

 - Papir i ønsket størrelse, jeg anbefaler standard A4
 - En sort tus til at skrive med!
 - Et sted, du kan kopiere
 - Eller en printer/ et sted du kan printe
 - Klistermærker/glansbilleder/andre pynteting samt saks og lim
 - En smuk/pyntet mappe samt hullemaskine
 - Eller, hvis du har mulighed for det, en spiralryg med passende hullemaskine


Nu gælder det om at være kreativ og opfindsom! Udfyld en A4 side med felt til billede ('Tegning af dig selv!'), navn o.l. og husk, at holde det i bryllupstema! Fx. 'Hvor ser du brud og gom om 5/10/15 år', 'Hvad var dit bedste øjeblik i dag' o.s.v., eller find eventuelt på nogle lidt mere sjove og utraditionelle!

Ta' kopier af din side (eller dine sider, hvis du vælger at lave forskellige varianter), passende til antallet af gæster. Dine sider kan nu pyntes, og pynten bliver selvfølgelig holdt i samme stil som jeres bryllup!
Alternativt kan man selvfølgelig også lave det hele på computeren, og så printe alle siderne ud, så har man det hele med det samme i farver, og man slipper for klippe-klistre delen.
HUSK: Hvis du bruger billeder fra nettet, at være opmærksom på, at vælge billeder med høj opløsning, så de ikke bliver pixeleret, når det bliver printet!
Når man får printet/trykt sine sider hos en trykker, så kan man som oftest også få siderne samlet med en spiralryg eller limryg, hvilket giver et mere professionelt finish. Men efter min personlige mening, så ville en mappe, pyntet smukt, være lige så fint! Det kommer jo an på budget og lyst! :)

Med sådan en gæstebog gør du det nemmere for dine gæster at finde på noget at skrive, og man slipper måske for en masse standard indlæg. Og dine gæster vil helt sikkert elske at skrive i den!






















Jeg har her lavet eksempler på sider, til et Rockabilly-bryllup! Jeg har fundet billeder på nettet og sat det sammen i Illustrator. Det er bare et hurtigt eksempel på, hvordan det kan gøres, og der kan helt sikkert kræses mere om detaljerne!
Klik på billederne, for at se dem større!
:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar